Zichtbaar samen

'Zichtbaar samen', januari 2015

“Zichtbaar samen” richt zit op het individu binnen een groep. Dit project vindt zijn kracht in de korte heftige intensiteit. Het richt zich op het nu. Het verleden komt in gesprek met persoonlijke begeleider aan bod en de toekomst neemt hun verkregen netwerk op zich. Door dit duidelijke kader krijgt een vluchtroute weinig kans en kan er gefocust worden op de enige weg waarop ze nu gaan wandelen. Kans van afdwalen of ontwijken wordt beperkt en kans op groei en geconcentreerde actie wordt vergroot.

We werken met de jongeren van Stichting Singelzicht, d.m.v. vier workshops in één week, toe naar een theatervoorstelling, waarin ze hun eigen veerkracht kunnen laten zien. Een proces waarin ze samenwerken, individueel op onderzoek uit gaan naar eigenheid en waar ze intensief aan de slag gaan met hun kracht, drijfveer en talent. De theateruitvoering geeft hen de mogelijkheid hun eigen unieke verhaal uit te beelden, welke zal bijdragen aan de Utrechtse verhalencultuur. Een theateruitvoering met publiek geeft hen het gevoel dat ze gehoord en gezien worden. Dat is waar ze voor vechten. Gelijkwaardigheid. Dit project biedt ze een stem, een gezicht, een plek voor ontwikkeling en een andere kijk op zichzelf en de maatschappij.

​© 2017 Stichting In Beeld

• Grey Facebook Icon